Siaran Langsung Istiadat Kemahkotaan DYMM Sultan Ibrahim Sultan Johor Pada 23 Mac 2015

Rabu, 1 April 2015

Siaran 4 jam catat tontonan tertinggi

Oleh NORSHIKIN MOHD SALLEH

JOHOR BAHRU – Istiadat Kemahkotaan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, Isnin lalu bukan sahaja ditonton rakyat di negara ini, malah di seluruh dunia.

Istiadat gilang gemilang tersebut disiarkan secara langsung menerusi stesen televisyen tempatan dan juga boleh ditonton secara online streaming menerusi web http://kemahkotaan.johor.gov.my.

Pengerusi Jawatankuasa Publisiti Istiadat Kemahkotaan Md Jais Sarday berkata, siaran selama empat jam itu mendapat tontonan pelayar tertinggi.

“Istiadat baru-baru ini kita nilai hampir sempurna dan menjadi contoh bagi negeri lain, malah siaran langsung di online streaming juga merekodkan tontonan tertinggi, orang memang hendak tengok dari luar negara.
 
“Dalam tempoh empat jam iaitu dari jam 10 hingga 2 petang, siaran itu mendapat tontonan 5,030 pelayar sekali gus yang tertinggi berbanding laman lain pada waktu itu,” katanya di perasmian Pameran Mahkota Jauhar Junjungan Negeri, di Persada Johor.

Pameran tersebut dirasmikan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar yang diiringi Permaisuri Johor, Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah dan anakanda baginda.

Jais yang berpuas hati dengan kelancaran istiadat tersebut akan berangkat ke daerah bagi sambutan.

“Alhamdulillah setakat ini semua berjalan lancar, malah saya sendiri mendapat respons baik rakyat dan mereka dapat mengetahui lebih jelas bahawa sultan tidak seperti digambarkan sesetengah pihak.

“Baginda tuanku seorang yang bijaksana, mesra rakyat, menerusi istiadat ini rakyat dapat mengenali sultan mereka,” katanya.

Katanya, laman web yang diwujudkan sempena Istiadat Kemahkotaan Sultan Johor Kelima  itu akan dikekalkan dan ditambah pengisian lanjut.

 

Keberangkatan tiba Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar ke Pameran Mahkota Jauhar Junjungan Negeri disambut mesra.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan